Hillhitching - Reisverslag uit North Haverhill, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu Hillhitching - Reisverslag uit North Haverhill, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu

Hillhitching

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop

07 Juli 2019 | Verenigde Staten, North Haverhill

Weer op de fiets geweest, nu geland op die bekende campsite aan de rivier...you bikers...you get a special price , because of your small footstep..10 dollar... soms betaalden wel 70...zo heb je ze dus ook ....een prachtige fietstocht door wat we denk ik de mooie stukken van Frankrijk of Engeland of op hoge Veluwe noemen...maar leeg en uitgestrekt..romantisch groen, bloemen water, heuvels, velden...nou ja al eerder vermeld...met zichten die aan hopper of wyeth doen denken..verlaten huizen..lege erven en velden..niet de pracht van Alaska of Newfoundland..ruwe gletchers, kale bergen weidse uitzichten...knusser hier maar extreem fraai en intens....nou ja..ik fiets weer ..maar met mate..de Amerikanen schieten te hulp..we lagen even uit te blazen na toch weer heel wat geklim..roept een passerende vrouw vanuit haar auto ...alles ok. ?..het grote witte huis verderop is van mij..als je wat schaduw zoekt ..use my porch..and the house..alles is open..we zaten net lekker op die porch met koud water uit de keuken van een prachtige oude romantisch withouten boerderij...komt man thuis met zijn auto..groet ons joviaal en nadat we van de uitnodiging van zijn vrouw hebben verteld...take anything you need...we praten gezellig. Oa over de finale die net op dat moment hier begint..11 uur ochtend..hij is voor de Nederlandsen...want het is tijd voor een nieuwe kampioen...een standpunt dat zijn vrouw niet deelt..die is net met vriendinnen gaan kijken,,jammer genoeg is er in dit mooie huis geen tv anders gingen we samen nu kijken...ik had op de fiets...ziggo go willen kijken...maar die streamden niet...ik vertelde nog wat over mijn gehoest en benauwdheden..die na een dagje rust niet over zijn..waarna hij opperde ons even op de top af te zetten..de helling begon achter het huis...vooral zwaar klimmen valt me zwaar..dus Yes. naar boven ..en verder gefietst ..opnieuw prachtig..het laatste stuk van een hevige Hill hield ik het voor gezien..angeline was al verder door gefietst..bij een langsrijdende pick-up maakte ik een halfhartige zwaai / lift beweging...hij zwaaide terug maar reed door..een paar minuten later ..ik was weer gaan fietsen..keerde hij terug..of ik een lift naar de top wilde...onderweg kwamen we angeline tegen...hij riep in het Duits of du auch mit wolte....hij grijnsde naar mij..hij had van zijn jaren artsen zonder grenzen..een beetje Duits opgedaan...angeline en hij raakten onmiddellijk in gesprek...voormalig Joegoslavië..eind jaren 90..tusla...gemeenschappelijk terrein...angeline fietste verder...boven op de berg maakten ze het gesprek af...opzoek naar gemeenschappelijke namen en bekenden....tot slot vroeg ik ook nog of hij nu als dokter werkte..ja hij heeft een praktijk in Portland...even toch maar een consultje gedaan...( ik had al eerder dochter rosa gebeld..voor de uitslag..en wat medische feedback...)..hij vond het niet zo serieus...maar een check up in een naburig ziekenhuis...net even gezwommen...morgen ons laatste stuk van het bergachtige deel van deze reis...desnoods nog een hilletje hitchen...we zien het aan...

  • 08 Juli 2019 - 10:29

    Marein:

    Doe je wel een beetje voorzichtig, Joop. Colletje hier en colletje daar op je 71e? Effe naar de keuring?
    De voetbal-wedstrijd was in de 1e helft wel spannend, maar na de penalty was t wel gedaan.
    Julle verhalen zijn weer luisterrijk en amusant. En ook een mooi inkijkje in de amerikaanse gastvrijheid. Welke nederlander zal tegen een wildvreemde fietser zeggen, ga maar lekker in mijn huis zitten, ook als ze er zelf niet zijn.
    Viel me bij R. ook op, ze doen niks op slot die Amerikanen.
    Love Marein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, North Haverhill

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2019

Nafietsen

02 Augustus 2019

Another day in ‘the windy city’

01 Augustus 2019

Tot slot ...Chicago, Chicago...

31 Juli 2019

Grand Rapids, grande finale

29 Juli 2019

Wind ...
joop

Start blog..nu nog thuis..fietsen ingepakt...donderdag vliegen we naar portland in marine...op weg naar Chicago..

Actief sinds 24 Juni 2019
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 10643

Voorgaande reizen:

24 Juni 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: