Bronchitis op de fiets.... - Reisverslag uit Hancock, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu Bronchitis op de fiets.... - Reisverslag uit Hancock, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu

Bronchitis op de fiets....

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop

09 Juli 2019 | Verenigde Staten, Hancock

Vanmorgen ontwaakten we op het weitje met kippen,ezels en honden, een paradijselijke plek...met de leuke mate van mallepiet gehalte...gisteren nog uitvoerig gekletst met de kromme grijze man...de eigenaar..een werkhistorie bij IBM , daar hadden ze elkaar ook leren kennen...hun oude dag wilden ze in de natuur doorbrengen..hier dus..ze hadden veel gereisd, getrokken door Europa, Amsterdam..weer mensen die kiezen voor hun eigen leven..romantisch. ?...vandaag moeten we over de big Hill liften...opstaand brood geheten..ik trek klimmen voor geen meter..maar er kwamen niet veel auto’s voorbij...ik vraag aan onze man..of het denkbaar is om hier een taxi te krijgen...onze onderuit man kijkt me verontwaardigd aan..Why do you think i put my cattletrailer behind my car...any moment when you are ready...geen woord teveel...we rijden de fietsen beladen en al op de trailer...off we go..hij wil ons nog wel wat omgeving laten zien...een mooie waterval...na een forse rit arriveren we bij de apotheek voor mijn pillen...die was ook niet om de hoek...het wordt een beetje een repeterend verhaal...maar het zijn warme en intense ontmoetingen...we proberen te fietsen...mijn luchtruim is erg klein..mijn longen schraal, mijn keel verdraagt geen slikken...op zelfs al niet te grote hellingen
stort ik in...Angeline komt terug om mijn fiets op te duwen...wat een schat..ik voel wel enige gene...maar loop tegen mijn grenzen...na 25 km..komen we aan de ferry naar New York State..met pijn in het hart verlaten we Vermont...de laatste drie dagen heb ik ondanks mijn makke nog nooit door zoon mooi land gereden...gruwelijk mooi...na de ferry was ik wel klaar..weer een heuvel op...ik probeerde wat...maar ging duwen..parler vous Français ?? Un peu de repos, de l’eau....oui....weer een gesprekje...maar een paar honderd meter verder in het dorpje...bij het tankstation...stond een grote pick-up...de chauffeur kijk ons sympathiserend en meewarig aan...can i drop you somewhere...ja in een campsite aan lake George...voor een paar dagen plat...10 km verderop...over heuvels...we zitten voor de tent..we kijken naar het meer in de verte...Angeline heeft de tent geredderd...ik zit een beetje te staren in mijn stoel...en ik schrijf dit verhaaltje..

  • 10 Juli 2019 - 06:13

    Lin:

    Met groot respect volg ik jullie tocht vanuit mijn toch wel luxe wereldje in Amsterdam! Wat een schrijftalent, zo beeldend, geweldig om dit reisverslag te lezen! En wat een avonturen, niet te geloven, het houdt niet op, elke dag weer. Heel bijzonder! Even speciaal voor Joop: Klinkt behoorlijk pittig wat je moet doorstaan. Beterschap!

  • 10 Juli 2019 - 11:43

    Marein:

    Nou Jopie, hopelijk gaan de pillen gauw werken en kun je er weer tegenaan.
    Ik weet hoe 't voelt, bronchitis. Afhankelijk of 't bacterieel of viraal is, krijg je antibiotica of inhaleer-spul. Ik kreeg inhaleer, samen met een paar pilletjes prednison ging 't bij mij snel weer goed. Hopelijk ook met jou, zodat jullie weer samen kunnen genieten van het kennelijk "adembenemende" (sorry, dit kon ik even niet laten) landschap.
    Love Marein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hancock

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2019

Nafietsen

02 Augustus 2019

Another day in ‘the windy city’

01 Augustus 2019

Tot slot ...Chicago, Chicago...

31 Juli 2019

Grand Rapids, grande finale

29 Juli 2019

Wind ...
joop

Start blog..nu nog thuis..fietsen ingepakt...donderdag vliegen we naar portland in marine...op weg naar Chicago..

Actief sinds 24 Juni 2019
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 10609

Voorgaande reizen:

24 Juni 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: