Tussentijd - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu Tussentijd - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu

Tussentijd

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop

29 Juni 2019 | Verenigde Staten, Portland

We zitten nog in onze warmshowers..nu op een terras met uitzicht op de weelderige woeste tuin...warm weer...en vooral bij warme mensen...ze zijn vanmiddag vertrokken voor een fietstocht van een week, wij geven de poezen te eten...we mogen nog een nachtje blijven in dit prachtige huis..Vanmorgen opgetrokken met Dan, onze gastheer, naar Portland gefietst..langs de route van 2 jaar geleden..vertrouwde beelden..dezelfde graffiti op een betonnen kade langs de oceaan..Portland is een oude havenstad..pakhuizen en kades..mijn geliefde landschap..houten steigers in het water..we zwerven door de oude stad..Romantische stegen en mooie gebouwen in 19 eeuwse stijl..modewinkels en toeristische eettentjes volop ook..Ik ben erg gesteld geraakt op Dan...herkenbaar in zijn verontrusting over de verwording in ggz land..ik ben begaan met zijn slijtage..zijn geworstel perspectief te vinden voor het voorbestaan.hij fantaseerde over het beginnen van een fietsenverhuurbedrijfje voor trekkers zoals wij....het zijn zulke gastvrije en aardige mensen..van de croissantjes gisteren bij het ontbijt..tot hun gulle aanbod van het gebruik van hun huis..gisterenavond bij het gezamenlijke diner gesprekken uiteraard over het vak..maar ook over hun familiegeschiedenis...hij van gevluchte Duitse joden..zij met heftige Zweedse roots..dat geeft een ander levensgevoel, een andere verbondenheid in het bestaan..met weemoed in ons hart hebben we vanmiddag afscheid genomen van elkaar...we gaan vanavond pakken...morgen beginnen we te fietsen...