Hoog en droog - Reisverslag uit Severance, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu Hoog en droog - Reisverslag uit Severance, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu

Hoog en droog

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop

11 Juli 2019 | Verenigde Staten, Severance

In liedhistorie...en zachtjes tikt de regen....we zitten in een B&b, in prachtig huis..langs de weg..met vacancy..binnen vroeg ik naar de prijs..90..cheaper zegt de man..80 met ontbijt..ik heb net een pizza opgewarmd in de keuken beneden en raakte in gesprek met onze gastheer..het huis is door grootvader 200 jaar geleden gebouwd..hij houdt zich nu, na een gemene kanker die on hold is op dit moment, bezig met het restaureren van die oude houten huizen..is bouwer van beroep..omdat hij niet naar Vietnam wilde, is hij in peace corps beland en heeft jaren in Afrika gewerkt als ontwikkelingswerker..daarna via zwerftochten oa in Europa hier terug en builder geworden. ..we vinden elkaar makkelijk op allerlei opinieterreinen...je lijkt wel een europiaan zeg ik...we zitten hier heerlijk in een luxehuis...sfeervol met prenten uit de Oriënt, heerlijk in bad geweest, na een experimenteel ritje door het land..vanmorgen werd ik zeker een stukje beter wakker..zelfs even pootjegebaad in het meer...een proefritten gemaakt op de camping..tegen heuvels opracen...laten we maar gaan...het was bewolkt..en zou bovendien smiddags gaan regenen cq omweer en dus stormen..wil je niet in de tent..het viel me niet tegen...maar na 20 km lag daar ineens die inmense helling...4 km klimmen in een stevig percentage...we hebben het gered...met heel veel steun van angelien..die haar eigen fiets opduwde of fietste terugliep en met de mijne naar boven...een paar keer achterelkaar...wat een lieve sterke maat...boven nog een tijdje doorgefietst maar mijn ziekte makkes speelden toch fors op...Angeline is ook nog even naar een dorp 5 km verderop gefietst om de boodschappen..met pizza en pils in bed kijken we over het groene land...hoog in het oude huis....

• 12 Juli 2019 - 05:53

Rennie:

Tjonge. Stoer allemaal hoor. Doe voorzichtig!