De grote meren - Reisverslag uit Port Ontario, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu De grote meren - Reisverslag uit Port Ontario, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu

De grote meren

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop

15 Juli 2019 | Verenigde Staten, Port Ontario

Recorddag fietsen, 85 km, aangeland aan de kust van lake Ontario..we hebben een cabin gescoord, 60 dollar, warme douche, groot bed...heerlijk...ik wil wel een dagje blijven..om ons heen uitzicht op swampy watertjes..het meer is verderop, gaan we morgen verkennen...bij de cabins van Castello hoort Annie ‘s diner...gaan we natuurlijk zo uitproberen. Toen we onderweg in een pompstation vroegen hoe hier de voorzieningen waren qua kamperen of huisjes noemde ze Castello...bij een afslag zag ik net een bordje...anders waren we volstrekt doorgefietst...er is hier verder niemand te bekennen, een paar huisjes zonder kip..een paar RV ‘s...ook verlaten...wel een zonnetje en uitzicht...ik heb vandaag lekker doorgefietst, zelfs enkele forse beklimmingen afgerond, uiteindelijk in de allerlaagste versnelling...zoon beetje 3 km per uur...genoten van het kakelnieuwe en supergladde asfalt vandaag...het kan hier ook heel ergzijn, qua scheuren en hobbels.. prachtige tocht opnieuw vandaag..oh zo mooi land, vaak agrarisch..maar ook weer veel geheimzinnige meertjes en moerassen..dorpjes als uit een prentenboek, houten huizen, een vervallen kroeg, molens...prachtig allemaal. We hebben vandaag Leyden uitvoerig aangedaan, Florence en Rome links laten liggen...in verte was ook Amsterdam...originele namen voor de dorpen hier....we hebben vandaag de eerste helft van onze tocht afgerond, vanaf nu zijn we in het grote merenland..

• 19 Juli 2019 - 05:58

Jeroen:

Zp jullie zijn opgeschoten! Ik ben jullie een beetje aan het inhalen. Even geen tijd gehad om alles te lezen. Bert en ik hadden huiskamer dinerdebat georganiseerd bij mij thuis over Hoe lang het 5 voor 12 kan zijn in het klimaatdebat naar aanleiding van een artikel in Die Zeit. Liza en Rufus (zijn zoon) en twee vrienden van hen waren 'secondanten' bij het duel. Het was een mooie avond. De wereld hoeft nog niet te vergaan.
    Groet Jeroen