Tot slot ...Chicago, Chicago... - Reisverslag uit Grand Rapids, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu Tot slot ...Chicago, Chicago... - Reisverslag uit Grand Rapids, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu

Tot slot ...Chicago, Chicago...

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop

01 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Grand Rapids

Gisterenavond rond deze tijd, rond negen, zaten we nog aan een knapperend vuurtje in de stilte van een statecamp aan de Rapids...nu zindert in de verte Chicago by night...na een rit van 400 km in onze super 4x4 pick-up over de Highways geland bij een afleverplek in de suburbs...we hadden inmiddels al beelden gekregen van skyscraping Chicago...nu gingen we verder op onze herpakte fietsen door de straten van dit super Manhattan...heel relaxt fietsen tussen die torens..het verkeer geeft ons alle regards...we fietsen nu echt onze laatste kilometers naar ons logeeradres..8 mijl verderop...door de binnenstad eerst dan via het bike trail langs lake Michigan...een pad door de drukte van mooi weer genietende wandelaars en fietsers, uitzicht over het meer, boten...en rechts van ons mooie klassieke skyscrapers van een eeuw geleden, musea in Romaanse stijl...een stad met pretentie en allure..We zijn op weg naar Bonnie...die had ik twee maanden geleden aangeschreven als warmshowers host...en die had ons toen hartelijk genoot bij haar te logeren...ook een biker natuurlijk en net terug van een weekje logeren bij kennissen in Haarlem..hoe laat we vandaag kwamen..want ze wilden ons graag meenemen naar een openluchtconcert in Grantpark..We werden door Bonnie en vriend Frank hartelijk opgewacht..fietsen in de stalling..en in de logeerkamer geïnstalleerd..we zitten in een torenflat aan het meer..op de zevende verdieping..leuke gesprekken met onze gastheren, herkenbare geschiedenissen..om 5 uur fietsten we nu zonder bepakking opnieuw door de stad...nu met zijn vieren..weer langs het meer...prachtige uitzichten op de skyline..in Grantpark , erg gelijkend op zijn collega-park in Newyork..staat een openlucht podium , net de opera in Sydney, ook van Gehry..een stuiterende constructie van glanzend metalen rupsdaken. Met duizenden mensen op een groot grasveld, iedereen met stoeltjes en kleden, wijn en lekkere happen...Reuze knus...We worden vergast op Copeland en Shostakowitch, door het Chicago symphony orchestra...wij picknicken met wijntjes en tacoships en aardbeien...fantastische sfeer...in het halfdonker fietsen we terug door prachtig avondland, zonsondergang over water en skyline... het knettert hier van muziek, podia alom, met daverende pop...,overweldigende finale van ons avontuur...Chicago, Chicago....

• 01 Augustus 2019 - 14:09

Marein:

Zo wennen jullie alvast weer aan 't grote stadsleven. Mooie 'grande finale' met aardige mensen.

• 01 Augustus 2019 - 19:39

Simon:

The winner takes it all!
    Proficiat, jullie hebben het weer verdiend!!