Fair haven - Reisverslag uit Fair Haven, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu Fair haven - Reisverslag uit Fair Haven, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu

Fair haven

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop

17 Juli 2019 | Verenigde Staten, Fair Haven

Ja...van fietsen komt het op zo’n manier niets terecht...maar we maken wel voortgang...we zitten in een cabin aan de weg in het mooie plaatsje Fair Haven...net op een terras aan een uitloper van het meer geluncht...eigenlijk waren ze nog dicht maar de mevrouw van de zaak vond het zielig ons onverrichterzake te laten vertrekken...ik maak wel een salad...shrimps?? Ze waren net hier begonnen...de dream van haar zoon...op deze plek een hotel restaurant beginnen...ze woonden in Florida, zoon met goede baan in de nucleaire industrie....ma was meeverhuisd, voor kleinkind en om de jonge onderneming mee te helpen opstarten...We zouden vandaag verder fietsen, maar na een fantastische avond gisteren met geheimzinnige volle maan en een kleurrijke zonsondergang, we zaten samen de avond door te mijmeren..., nog een ipaatje???werden we vannacht wakker van regen en donder...vanmorgen stortregende het door...na ons ontbijt bij Annie..keken we op onze apparaten...dit ging de hele dag duren...een optie was iets aan vervoer proberen te regelen...we moeten een beetje op spoor blijven tenslotte. We hebben inmiddels een warme band gekregen met de jongen die de site beheert en onderhoudt Een jonge gast, met een levensgrote tatoeage op zijn buik met “family”. Met ontbloot bovenlijf scheurt hij rond op een grasmaaier, schrijft hij eergisteren ons in bij onze aankomst....en sleepte hij gisteren zijn twee kajakkken naar het water, trappen af, nog een heel gedoe, want die mochten we van hem gebruiken....ik zei nog tegen hem dat ik het nog nooit gedaan had....no problem...just relax..hielp hij mij de boot in...en zo belandde ik voor het eerst van mijn leven in zoon wiebelding...een tijdje rommelen en uittesten , toen vaarde ik zowaar een stuk het meer op, wel een bijzonder gevoel...Vanmorgen in de regen ging ik op zoek naar onze vriend Cory, beheerder en kajakinstrukteur...Of hij iemand wist die we konden vragen ons een stuk op weg te brengen, uiteraard tegen betaling....where you go....I Could drop you...then i visit my sister, who lives there...hij had het over onze bestemming van vandaag Fair Haven...we hebben in zoon grote bak , fietsen achterin, in de regen door het land gereden...toch zo’n 50 Miles verderop...het bleek zijn geboortedorp, waar zijn zus nog in het ouderlijk huis woont...Cory is een stille man..ergens in de dertig, gespierd..hij heeft iets met zijn spraak...hazenlip misschien dacht angeline...we raakten in een bedachtzaam gesprek gedurende onze rit...hij dropte ons na het aanwijzen van het ouderlijk huis op het landgoed, zijn moeder werkte voor de lokale landeigenaar met kapitale bezittingen als naaister....weer een bijzondere ontmoeting verder...het is eindelijk opgehouden met regenen...de zon schijnt weer....

• 18 Juli 2019 - 15:56

Hennie Detiger:

Lieve Angeline en Joop,
    Opnieuw geniet ik van jullie geweldige verhalen.
    Jammer genoeg ben ik nooit zo noordelijk gekomen. Wel aardig noordelijk met prachtige elanden. Hebben jullie die ook al gezien?
    Patty en ik fietsen het Oostzee pad van Lubeck naar Stralsund ongeveer 359 km in 6 dagen dus heel goed te doen.
    De kust is erg mooi! Doet ons denken aan de vijftiger jaren met prachtige grote oude huizen in allerlei kleuren.
    We boffen met het weer en logeren nu in Villa Ludwigs Burg dus Duitser kan het niet.
    Geniet van jullie verdere fietstocht en fijn dat Joop weer is opgeknapt!!
    Liefs Hennie en Patty