Breeze point - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu Breeze point - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu

Breeze point

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop

23 Juli 2019 | Verenigde Staten, Buffalo

Old lakeshoreroad 30 km afgefietst...langs het Erie meer, daarvoor Pleasantroad afgezakt, ook zoon 15 km...van Hamburg Naar het meer...lekker fietsen , door mooi land en langs die oneindige vlakte van het Erie Lake...daarvoor urenlang worstelen om Buffalo uit te komen..Een oude stad gezien de industriële erfenis , erfgoed of ruïne, mooi kapot, maar ook desolaat met dan ineens een knal nieuwe Tesla fabriek...met een uitstraling van ..werken hier wel mensen..veel strak beton maar geen teken van leven...Buffalo, we fietsten gisterenavond naar downtown...en dan beland je in zuidassige moderniteit, met prachtig oude hoogbouw afgewisseld..maar vooral verlaten, af en toe zwervers, een jonge gast met een geluidsmasjien op zijn schouder...we vonden nog wel een authentiek Italiaans familierestaurant, dus het verjaardagsdiner was gebeiteld...downtown..betekent dus ook slapen in een Hilton...fietsen in de lift...mee naar onze kingsizekamer...maar ook zoon joekel van een hotel..bijna volgeboekt..is een doolhof van lege gangen, een lege bar, waar ik Nog een biertje scoorde...bizar..maar we hebben ons , via een opwindend tochtje ,inclusief 10 km verdwalen, door de buitenwijken naar het platteland herpakt..mooie buitenwijken overigens van ineens weer houten huizen, een huiskamer boekwinkel,waar we koffie en muffin deden..en veel industrieel erfgoed ....mooie stalen bruggen, fabrieksgebouwen...en tesla dus...we staan aan het meer, op een private kampeerplaats, waar ik ons naar binnen heb gekletst....gekookt met clams en spinazie gebakken..morgen verder..

• 25 Juli 2019 - 06:30

Hennie Detiger:

Lieve mensen,
    Bloedheet hier en al om 8 uur bij de AH op de Dam langs geweest zodat ik vandaag bij 40 graden lekker binnen kan blijven. Gisteren vanuit Lubeck terug gekomen met de auto na een leuke fietstocht van 350 km. De moeite waard en nog zeer authentiek die Ostzee.
    Wat fijn om jullie verhalen te lezen. Al het moois en het lelijke dat jullie op deze rit weer tegenkomen. En vooral de bijzondere ontmoetingen en mensen die kiezen voor hun eigen pad! Moet ook eens gaan nadenken wat mijn pad nog gaat worden voor de komende jaren