Vooravond - Reisverslag uit Lewiston, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu Vooravond - Reisverslag uit Lewiston, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu

Vooravond

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop

21 Juli 2019 | Verenigde Staten, Lewiston

We zouden vandaag in Niagara landen...een passende plek om Angeline haar 65 verjaardag mee te omlijsten....nee, we zitten op een camping in de buurt, maar we kregen pech vandaag...mijn achterband was na een koffiestop zo plat als wat...we hebben de binnenband bekeken, zover dat gaat zonder het achterwiel eraf te halen en zonder water...na wat uitprobeerrondjes bleef hij langzaam leeglopen...op internet bleek er een fietsenmaker in dit stadje te zitten...in de verre omgeving geen...wij erheen..vrouw des huizes deed open, het is zondag, ja mijn man werkt als
Politieagent naast het fietsenmaken..ze belt hem...over een uurtje of twee is hij er...we beginnen naast de fietsenmaker zelf de fiets te slopen..wiel eraf..water gekregen...band gecheckt..geen lek...buitenland bevoeld en bevoeld...ja..ik vind een klein scherp puntje...toch zoon glasscherfje binnen gedrongen in de superimpermeabele banden van schwalbe ? We wachten op de man...nieuwe band lijkt het op...we krijgen cola van mevrouw..ze vertelt dat ze al jaren buitenlandse kinderen zomers in huis hebben, Exchange programs..krijgen haar kinderen een wat ruimere blik op de wereld is haar idee...man komt versneld thuis, is verwoed biker ook, om zijn fietshobby te bekostigen is hij fietsenmakerij begonnen naast zijn politiebaan. Hij stelt na onderzoek vast dat het gaat om een heel klein staaldraadje , in de band ingedrongen, gebeurt hier vaker...geen glas dus...met een pincet haalt hij hem eruit...geen nieuwe band vindt hij...we fietsen verder...we mikken op dit dorpje ...ik wil Angeline nog een hotel inkletsen...vooravondfeestje...liever naar de camping zegt Lien...we staan, vuurtje rookt, de delivery Italiaan heeft Griekse sla en gefrituurde vis gebracht.....morgen feest en we fietsen langs de Niagara ...top..

• 22 Juli 2019 - 04:05

Hennie Detiger:

Van Harte Gefeliciteerd Angeline en ik wens jullie een feestelijke dag bij de Falls.

• 22 Juli 2019 - 11:49

Marein:

En gelukt!!! Met je 65ste bij de Niagara Falls? Van harte...….. lieve Angeline. Vroeger stond 65 nog ergens voor, maar nu nog even door. Tegenwoordig is 65 het nieuwe 45. En met zulke sportieve prestaties kun je nog heel lang door.
    Samen een gezellige dag, liefs, Marein

• 22 Juli 2019 - 14:01

Lineke:

Dat klinkt weer top allemaal. Liever tent dan hotel op je 65e verjaardag. Tuurlijk!!

• 22 Juli 2019 - 19:09

Simon:

Van Harte gefeliciteerd Angeline!
    Helemaal zover gekomen en blijkbaar nog lang niet moe.
    Nog heel veel mooie (reis) jaren!!