Voort - Reisverslag uit Lake City, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu Voort - Reisverslag uit Lake City, Verenigde Staten van joop smoor - WaarBenJij.nu

Voort

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop

25 Juli 2019 | Verenigde Staten, Lake City

Een fors dagje fietsen, 80 km uit de benen getrapt...een bijzondere route langs het Erie meer natuurlijk..dat geldt nog voor de komende dagen..door heuvelend landschap met uitgestrekte wijngaarden...Franse associaties...inmiddels in de staat Pennsylvania.., vanaf de grens met New York verandert kleur en opzet van wegdek..andere belijning...smallere shoulders en het lijkt ook een ander weggedrag...iets meer langs me heen , too close for comfort...maar mooi fietsen..en inmiddels zitten we op een campsite...aan een creek...onder de schaduw van de maples....landelijk, mooi...het terrein geheel verlaten...er staan wel wat RV ‘s , in het weekend bezet..om te vissen.....bij de ingang zaten twee mannen...de beheerder en zijn broer...later kwam ook zus erbij...we werden uitgevraagd over onze fietsakties...met de van ongeloof tot ontzag zinderende reacties die we inmiddels vaker hebben gehoord...volledig onvoorstelbaar voor de meeste Amerikanen dat je zomaar door het land kan fietsen....de kampeerbaas heeft wat groceries in de aanbieding...een biertje wellicht vragen we..zo lekker na zo’n dag fietsen...nee...maar misschien wilde broer wel even naar de winkel rijden....no problem....broer en zijn hondje met mij op pad..natuurlijk in zoon joekel vaneen pick-up...niet even verderop zoals ik dacht...maar we reden wel een kwartier...onderweg in gesprek...hij was 74..nog steeds aan het werk, als truckdriver, door heel Amerika en Canada..uitgewisseld over Alaska...zijn hondje rufus, soulmate, ging altijd met hem mee..als hij 2 dagen thuis was moest ie weer op pad...anders “ they hate me...”..Obama had ook nog honderdduizenden islam Somalies het land ingebracht...moordenaars en criminelen allemaal en ze hoeven geeneens Engels te leren...zijn Italiaanse ouders mochten er toen alleen in als dat wel konden...tja...trumps gelijk is gauw gescoord...inmiddels schrijf ik dit onder het genot van dat gekochte biertje...de zon staat laag...mooi ligt het land erbij...